Valószínű, hogy olvasóink közül is sokan találkoztak már a 2009-ben alapított Grammarly reklámjaival – a YouTube-on, Facebookon biztosan belefutottak valamelyik szpotjukba, amiben azt ígérik, hogy az appjuk segít a hivatalos levelekben helyesen fogalmazni, a hibákat azon nyomban javítani.
Bár a szoftveres helyesírás-ellenőrzés nem valami új dolog, az amerikai cég a jelek szerint pár jól irányzott hívószóval sikeresen a csúcsra navigálta magát: a legfrissebb hírek szerint három befektető, a General Catalyst, az IVP és Spark Capital összesen 110 millió dollárt dobott össze, hogy tőkeinjekciójukkal új szintre segítsék a vállalkozást.
A nyolc éve alapított, gyorsan növekvő (jelenleg 110 alkalmazottjuk van) és nyereséges Grammarlynak ez az első külső tőkeemelése, és mint ilyen kirívóan nagynak számít techcéges körökben.
A Grammarly ingyenes (azazhogy freemium, tehát korlátozott funkcionalitású) applikációját naponta 6,9 millióan használják aktívan egyszerűbb helyesírási hibák kiszűrésére. A fizetős verzióban havi 11,99 dollárért már mondatszerkezeti és szinonimahasználati segítséget is ad az app, írja a Techcrunch.
Hogy miben más a Grammarly, mint a többi piacon lévő helyesírás-ellenőrző? A fejlesztők azt hangsúlyozzák, hogy termékük – ami például a Chrome böngészőbe épülve emailírás közben is segít helyesen fogalmazni – mesterséges intelligenciát használ, azaz a gépi tanulást állítja csatasorba a helyesebb és szebb fogalmazásért. A Gizmodo szerzője szerint ezek olyan közkedvelt frázisok, amikkel manapság könnyű befektetőkre vadászni, és a cégbe fektetett 110 millió dollár annak a jele, hogy még mindig nem pukkadt ki a techlufi.