A szemüvegbe épített kamera sokáig a James Bond-filmek privilégiuma volt, aztán jött a miniatürizálás, a Google Glass és az érdektelenség. A kamerás szemüveg onnantól fogva értelmetlen megoldásnak tűnt, egészen addig, amíg be nem farolt mögé egy nagyvállalat.
Az Egyesült Államokban 129 dollárért árult Snapchat Spectacles tavaly november óta rendelhető az Egyesült Államokban, és mostantól Európában is meg lehet vásárolni. A divatos, több színben kapható kütyü lényege, hogy a bal szár tövénél található gombot lenyomva tíz másodpercnyi videót rögzíthetünk, amit wifin vagy bluetooth-kapcsolaton át továbbíthatunk a telefonunkra, majd az elkészült anyagot posztolhatjuk a Snapchaten.
A közösségi médiában utazó cégektől nem szokatlan, hogy nyitnak a speciális szemüvegek felé: a Facebook is dollármilliárdokat fizetett az Oculus Riftért. A Snapchat viszont eleve kameragyártó cégként hivatkozik magára, ami a Spectacles megjelenése óta nem is tűnik furcsaságnak.
A Spectacles 129 fontért kapható az Egyesült Királyságban. Az európai ár 149 euró.