Update: 18.13-kor az OTP Kommunikációs osztálya azt írta az Indexnek, hogy „a nap közben érzékelt technikai probléma megoldódott, az OTP Bank elektronikus szolgáltatásai zavartalanul működnek.”
Nem indul jól a hét az OTP Bank ügyfelei közül sokaknak, legalábbis többen jelezték, hogy nem tudnak belépni a pénzintézet online felületén az OTP Direkt alkalmazásba.
A hiba akkor jelentkezik, miután beírták a belépéshez szükséges adataikat. A banki rendszer ahelyett, hogy elküldené a megerősítő sms-t, hibaüzenettel válaszol:
A rendszer pillanatnyilag nem elérhető! Kérjük látogasson vissza később oldalunkra! Megértését köszönjük!
Legutóbbi próbálkozásra már meg sem jelent a fenti oldal, csupán egy úgynevezett "Weblogic Bridge Message" jelent meg:
A hibaüzenetből arra lehet következtetni, hogy az OTP háttérszervereinek elérésével van a gond.
Volt, aki a Simple mobilos alkalmazáson keresztül szeretett volna tranzakciót indítani, de nem járt sikerrel. Az OTP saját appjának, a SmartBanknak a működése is akadozik, és a netes bankkártyás fizetésben is vannak fennakadások, így például a számlabefizetés sem megy:
Emailben megkérdeztük az OTP kommunikációs osztályát, hogy mennyire kiterjedt a leállás, mely platformokat érint, mikorra várható a szolgáltatás helyreállása, amire a következő tájékoztatást küldték:
Tájékoztatjuk, hogy technikai okok miatt az internetbank, és az OTP Bank WebShop szolgáltatása jelenleg csak részlegesen, vagy nem érhető el.
Szakembereink nagy erőkkel dolgoznak azon, hogy ismét a megszokott módon működjenek a szolgáltatások. Mindent megteszünk annak érdekében, hogy a rendszerek minél hamarabb teljes körűen használhatóvá váljanak. Az okozott kellemetlenségért ügyfeleink elnézését kérjük.
Legutóbb alig egy hete volt hasonló probléma a legnagyobb hazai lakossági bank internetes rendszerével.