A kezdetektől fogva azzal a feltétellel lehetett ingyen használni a Gmail levelezőjét, hogy bele kellett egyezni az emailek tartalmára épülő hirdetések fogadásába. Ennek nemsokára vége lesz, a Google ugyanis rájött, hogy ez a módszer elriasztja az emailszolgáltatásért fizető vállalati ügyfeleket.
Bár a vállalatoknak szánt G Suite nevű szolgáltatásban eddig sem elemezték az emailek szövegét, hogy az alapján hirdetéseket jelenítsenek meg a felhasználók előtt, ezt nagyon sokan nem tudták, és az ingyenes Gmail hirdetésalapú modellje miatt nem szívesen választották a Google ajánlatát. Alighanem elég kevés cég engedné, hogy egy másik óriáscég elemezze a céges belső titkokat.
A fokozatosan bevezetett változás természetesen nem jelenti azt, hogy a hirdetések is eltűnnek az ingyenes Gmail felületéről, hiszen ezekből tartják fenn a szolgáltatást. Mivel a Gmail-fiókkal a Google sok más szolgáltatásába beléphetünk, a társaság könnyen össze tudja gyűjteni a hirdetések pontosításához szükséges adatokat a Chrome böngészőben, a Youtube felületén, vagy a Google keresőben lezajló felhasználói aktivitás alapján.