Az Airbus új megoldással állt elő, hogy a szerencsétlenségek után könnyebben megtalálhassák a repülőgépek feketedobozát. A nagyobb, jellemzően transzatlanti vagy más óceánok felett repülő járataikon egy második feketedobozt is elhelyeznek.
Ha a repülő az óceánba csapódik, a második feketedoboz kirepül a gépből, elúszik a roncs mellől, és jeladóval segíti, hogy rátaláljanak. Az új dobozok kisebbek lesznek, és a pilótafülke történéseit akár 25 órán keresztül is képesek rögzíteni. Jelenleg ez csak két óra, de a több információ csak segít a nyomozóknak.
A feketedoboz amúgy nem fekete, fluoreszkáló narancssárga színű a tárgy, hogy könnyebben megtalálhassák. A gépből csak akkor fog kirepülni, ha azt valamilyen erős strukturális hatás éri, vagy legalább két méterrel a vízszint alá kerül. Ami azt is jelenti, hogy véletlenül nem fogja kilőni a biztonsági rendszer.