Múlt pénteken elkészült az első Model 3, a Tesla megfizethetőbb, de a 35 000 dolláros árcédulájával még mindig luxuskategóriájúnak mondható elektromos autója. Ezzel pedig kezdetét vette az autógyártó eddigi legnagyobb tervének kivitelezése. A cégvezér Elon Musk célja, hogy jövőre több elektromos autót gyártson le, mint amennyit a világ összes többi autógyártója szállított le 2016-ban.
A termelést fokozatosan pörgetik fel. Augusztusban még csak száz autót raknak össze, naponta legfeljebb hármat, szeptemberben már ezerötszázat, decemberben azonban már havi húszezret akarnak legyártani. Ezt pedig a sokszorosára kell növelni ahhoz, hogy a négyszázezer előrendelő, akik fejenként 1000 dollár előledet adtak a Teslának, időben megkapják az autójukat.
Elon Musk kapta meg, de nem egészen úgy, ahogy azt a gyár tulajdonosától várnánk. Nem ő maga tette rá a kezét, hiszen továbbra is él a Teslánál az a hagyomány, hogy az az ügyfél kaphatja meg az első autót, aki elsőként fizeti ki a teljes vételárat - írja a Bloomberg.
Így vette meg az autót az igazgatósági tag Ira Ehrenpreis, aki aztán Elon Musknak ajándékozta azt a 46. születésnapjára, június 28-án.