A BKK komoly informatikai cégekkel kötött szerződést, hogy létrehozhassa a modern digitális jegyértékesítő rendszerét, és papírfecnik helyett a mobil felmutatásával tudjunk utazni a fővárosi járatokon.
Ez az informatikai rendszer tette lehetővé, hogy egy tizenéves, túl sok szakmai tapasztalattal nem rendelkező srác módosított áron, tízezer helyett ötven forintért tudjon elektronikus bérletet vásárolni magának, és ugyanez a rendszer tárolt és küldött ki egyszerű szövegként, azaz könnyen ellopható formában felhasználói neveket és jelszavakat.
A T-Systems rakta össze magát a rendszert. A tekintélyes informatikai vállalattal, az állami szektor nagy beszállítójával között nagy összegű, havonta 22-25 millió forintos bérleti díjról szóló szerződésről a 24.hu úgy tudja, közbeszerzés nélkül született meg: egy a BKK-val kötött korábbi szerződésébe illesztették bele utólag.
A Kürt Zrt. pedig - közbeszerzésen - 234 millió forintot nyert, és ez alapján az ő feladatuk lenne a BKK online jegyárusító rendszerének a biztonsági ellenőrzése.
A BKK meglévő infrastruktúrájának információbiztonsági állapotfelmérése és folyamatos auditálása az AFC (elektronikus jegyrendszer) Projekt Információbiztonsági felügyelete és minőségbiztosítása céljából
- írja a közbeszerzési portál a Kürt megbízásával kapcsolatban, ami 24 hónapra szól. A szerződést 2016. december 12-én kötötték meg.
Frissítés: A Kürt sajtóképviselője elmondta, hogy ez a közbeszerzés - noha Dabóczi Kálmán, a BKK vezérigazgatója név szerint említette a Kürtöt a jegyárusító rendszerről szóló sajtótájékoztatón - alapvetően nem a most futó webes projekt biztonsági ellenőrzéséről szól. A Kürt annak a majdani elentronikus jegyárusító rendszernek a bevezetését készíti elő, amely egyenértékű lesz a világ többi nagyvárosában is működő megoldásokkal.
Bár a BKK valóban megtehetné az AFC projekt keretszerződése alapján, hogy most is igénybe vegye a Kürt erőforrásait, szakértelmét a webes jegyárusító portállal kapcsolatban is, a Kürt elmondta nekünk, hogy erre nem került sor, tehát ők nem auditálták a webes rendszer működését.
A T-Systems a közpénzen megvalósított BKK jegyárusító rendszer ügyében még nem reagált a kérdéseinkre, így nehezen tudjuk kideríteni, hogy pontosan hol folytak rossz helyre az adóforintok.