A Telenor Magyarország bejelentette, hogy üzleteikben mostantól átállnak a digitális ügyintézésre. Az ügyfeleknek papírra nyomtatott szerződések helyett a legfejlettebb Wacom céleszközön vagy táblagépen kell aláírniuk az előfizetői szerződéseiket – írja az IT Café.
A Telenor-üzletekben használt digitális aláírás nem csupán az aláírás képét, hanem az írás vonalát, sebességét, az érintőpálca nyomásának erősségét és dőlésszögét is digitálisan rögzíti. A rengeteg különböző írásparaméter rögzítése a várakozások szerint jelentősen növeli a biztonságot, és minimálisra csökkenti az esetleges visszaélések lehetőségét.
A digitális aláírás bevezetésével a Telenor havonta 550 ezer, éves szinten 6,6 milió A4-es oldalnyi papírt spórolhat. Ez évente több mint 33 tonnányi papírt jelent, és arról még nem is esett szó, hogy évente több ezerrel csökkenthet a felhasznált tintapatronok száma az üzletekben. A szerződések oldalainak összetűzéséhez használt gémkapcsokból több mint 8 millió darabot takarít meg a Telenor.
A teljes szerződéskötési folyamat digitalizálása az ország minden üzletében jelentős beruházásokat igényelt, a várakozások szerint az átállás költségei egy év alatt megtérülnek.
Az ügyfelek igény szerint készíthetnek papírmásolatot a szerződéseikről, de erre nem lesz szükség, mert a szerződéskötés pillanatától fogva az összes digitális dokumentum rövid időn belül elérhető lesz a MyTelenor online felületén.