Index Vakbarát Hírportál

A Facebook felvásárolta a tinédzserek új kedvencét, a tbh-t

2017. október 17., kedd 11:41

A Facebook felvásárolta a tbh-t, a tinédzserek új kedvenc közösségi platformját. (Ez az angol to be honest rövidítése, ami annyit jelent: őszintén szólva.) A tbh szerint a szolgáltatás a Facebooktól függetlenül fog működni, a felvásárlás csak az eredeti cél elérésében nyújt majd hátszelet.

A megállapodás részletei nem nyilvánosak, így nem tudjuk, mennyit fizetett a vállalatért a Facebook. A TechCrunch szerint százmillió dollárnál kevesebb lehetett a vételár.

Az alkalmazás alig kilenc hete indult, de már most ötmillióan használják. A tbh szerint a siker oka az, hogy a tinédzserek alapvetően pozitív interakcióra vágynak az online térben. Bár az elmúlt évtizedben az internet a nyílt kommunikációra koncentrált, a következő mérföldkő az emberek érzelmi szükségleteinek kielégítéséről szól majd – mondták a fejlesztők.

A tbh célja az volt, hogy létrehozzanak egy anonim alkalmazást, ami mentes a trollkodástól és a zaklatástól. A legtöbb közösségi oldalnak ezt nem sikerült elkerülnie. miután a felhasználó regisztrál, és feltölti a kontaktlistáját, az alkalmazás előre meghatározott, pozitív kérdéseket tesz föl, majd megjelölhetünk egyet négy ismerősünk közül. A felhasználó észlelni fogja, hogy kiválasztották, de azt nem tudja majd, hogy kicsoda.

A fejlesztők módszere a Facebook korai növekedési stádiumára emlékeztet. A ma már kétmilliárd ember által használt közösségi tér eleinte csak egy szűk baráti körnek, majd egy egyre nagyobb csoportnak volt elérhető. A tbh még csak néhány államban elérhető. A népszerűsége a szájhagyomány, a pozitív felhasználói visszajelzések erejének köszönhető.

Elvittük egy georgiai iskolába. A diákok 40 százaléka az első napon letöltötte. A következő napon már három másik iskolában használták. Aztán 300 másikban.

– mondta Nikita Bier, az alkalmazás társfejlesztője a TechCrunchnak.

A Facebook nem nyilatkozott a megállapodásról, de tudni lehet, hogy minden lehetőséget megragadnak, hogy elérjék a tinédzser korosztályt, akiknek ma a Snapchat a kedvenc platformjuk.

(BBC | TechCrunch | tbh | Business Insider)

Rovatok