A közösségi taxizással foglalkozó Lyft bejelentette, hogy egymilliárd dollár támogatást kaptak a CapitalG-től, a Google finanszírozásért felelős divíziójától. Ezzel a tőkeinjekcióval a vállalat értéke 11 milliárd dollárra nőtt. A megállapodás értelmében a CapitalG munkatársa, David Lawee helyet kap a Lyft vállalati igazgatótanácsában.
Nyilván mindenki örülne, ha hozzávágnának egymilliárd dollárt, de a Lyftnek nemcsak ezért van oka lelkendezni. A pénzügyi eredményeik alapján, jóval gyorsabb ütemben növekszenek, mint legnagyobb riválisuk, az Uber. A júliusban közzétett jelentések szerint a sofőrök a második negyedévben egymilliárd dollár bevételhez juttatták a céget; ez 25 százalékos növekedés az előző év hasonló időszakához képest.
A Lyft októberben közölte, hogy már túl vannak az 500 milliomodik úton, és az Egyesült Államok 95 százalékát lefedi a szolgáltatás; ez 54 százalékos javulás az egy évvel ezelőttihez képest. Az is friss hír, hogy – hasonlóan az Uberhez – ők is tárgyalnak önvezetőautó-gyártókkal. A szükséges technológiát részben házon belül fejlesztik.
A Google támogatása mindenesetre meglepő. A mostani finanszírozási kört a CapitalG biztosította, de egy másik hasonló divíziójuk, a Google Ventures 2013-ban az Uber egyik legelső befektetője volt. Jól tették: a következő három évben a befektetés 3,5 milliárd dollárt hozott, vagyis 14-szeresen megtérült. Csakhogy a Google és az Uber között azóta elmérgesedett a viszony. Az Alphabet önvezetőautó-gyártással foglalkozó divíziója, a Waymo nemrég egymilliárd dollárra perelte az Ubert üzleti titkok megsértéséért.
Az Ubernek még nincs mitől tartania. A Lyft ugyan gyorsan növekszik, de a méretük még így is eltörpül az Uberhez képest. Az Uberé a közösségitaxi-piac 77 százaléka, és a Lyft csak az Egyesült Államokban tette elérhetővé a szolgáltatást.