A Blue Origin űripari magáncég végrehajtotta az első sikeres tesztet a saját fejlesztésű BE-4 rakétamotorjával. A vállalat hat évet töltött a motor fejlesztésével. A tesztet a cég kísérleti telephelyén, Texasban végezték.
A sikeres teszt egy újabb mérföldkő a Blue Origin történetében: a fenntarthatóságuk és a jövőjük a rakétamotor működőképességétől függ. Csütörtökön egy videót is közzétettek a Twitteren a hajtómű begyújtásáról.
First hotfire of our BE-4 engine is a success #GradatimFerociter pic.twitter.com/xuotdzfDjF
— Blue Origin (@blueorigin) October 19, 2017
A Blue Origin a New Glenn nevű újrahasznosítható rakétájához fogja használni a BE–4-et. Pontosabban hetet; ezek biztosítanák azt az ezerhétszáz tonnányi tolóerőt, ami a rakéta és a 45 ezer kilogrammnyi rakomány űrbe juttatásához szükséges. A Blue Origin szerint a New Glenn még ebben az évtizedben végrehajthatja az első tesztrepülést.
A BE–4 nemcsak a Blue Origin játékszere lesz. A tervek szerint licencelnék a hajtóművet a United Launch Alliance-nek (ULA), akik a saját rakétájukhoz a Vulcanhez használnák. Az elmúlt évtizedben az ULA többnyire orosz gyártmányú hajtóműveket használt a saját gyártmányú Atlas V hordozórakétáihoz. Az ukrajnai krízis óta azonban az oroszokkal elmérgesedett a viszony, így az ULA-nak újra kell gondolnia a kapcsolatukat – főleg, hogy ők juttatják az űrbe az Egyesült Államok katonai műholdjait. Épp ezért lenne szükségük hazai gyártású hajtóművekre.