Példát statuált a Twitter, amikor csütörtökön megvonta az orosz Russia Today (RT) televíziótól és Sputnik rádióadótól a reklám lehetőségét. A cég mindezt azzal indokolta, hogy a két hírügynökségre propagandaadóként tekint, amik az amerikai hírszerzés szerint befolyásolni próbálták a 2016-os amerikai elnökválasztást.
Marija Zaharova orosz külügyi szóvivő a Twitter döntését egy újabb agresszív lépésnek nevezte, aminek egyetlen célja az orosz hírügynökségek tevékenységének akadályozása, és válaszlépésekkel fenyegetett. Az orosz külügyminisztérium szerint ezzel az Egyesült Államok nemcsak a saját, de a nemzetközi szólásszabadságról szóló jogszabályokat is megsérti.
A Twitter az elmúlt hetekben a Facebookhoz hasonlóan erős politikai nyomás alá került az USA-ban, miután a nyomozások kiderítették, hogy a szolgáltatások reklámfunkcióit arra használták fel az oroszok, hogy társadalmi és etnikai feszültségeket szítsanak az Egyesült Államokban. Értesülések szerint a Russia Today csak a 2016-os amerikai választási kampányban 274 ezer dollárt fizetett Twitter-üzenetei terjesztéséért.
A Twitterhez az RT-től 2011 óta 1,9 millió dollár reklámbevétel folyt be, amikor a cég kutatási célokra tervezi fordítani: a Twitter választásokra gyakorolt hatását és a hamis hírek terjedését szeretnék tanulmányozni.
(MTI)