Sikerrel tesztelték csütörtökön azt a szuperszonikus autót, amely a világ leggyorsabb autója címére tör. A Bloodhound (véreb) SSC nevet viselő járműbe a világon elsőként szereltek sugárhajtóművet és rakétát is. A véreb sebességrekorder meghajtásához egy Eurofighter Typhoon vadászgépből származó, 90 000 Newton tolóerejű Rolls-Royce EJ200-as sugárhajtóművet, egy Nammo hibrid rakétát és egy Jaguar Land Rover V8 motort használnak majd.
A csütörtöki tesztet a Nagy-Britannia délnyugati részén, Cornwallban lévő Newquay repülőterén tartották. A sugárhajtómű segítségével az Andy Green pilóta vezette autó 8 másodperc alatt gyorsult fel 320 kilométeres sebességre, így ellenőrizték a hajtómű, a kormány, a felfüggesztés, a speciális gumiabroncsok, a fékek, a kommunikációs berendezések és a vezérlő számítógépek működését. Az autó kétszer tette meg a 2,7 kilométeres utat a reptéri betonon, a teszt során 1,5g gyorsulási erő hatott a sofőr-pilótára, a fékek pedig ezer Celsius-fokosra hevültek megálláskor.
Andy Green nyilatkozata szerint az autó remekül működik, gyorsabb és jobb volt, mint amire számított, és már alig várja, hogy igazán gyorsan mehessen vele.
Tervezői szerint az autó több mint 1600 kilométer/órás sebességre lesz képes. 2019-ben új sebességi rekordot akarnak felállítani vele Dél-Afrikában, a cél, hogy átlépjék az 1228 kilométer per órás sebességet a Hakskeen Pan sivatagban. Akkor már nem gumiabroncsokon, hanem tömör aluminium kerekeken fog száguldani a sebességrekorder jármű, aminek további fejlesztéséhez használják majd a most kapott aerodinamikai és egyéb adatokat.
Bár csütörtökön még messze nem ért el rendkívüli sebességet az autószörny, a különleges bemutatóra így is több mint 3500 néző volt kíváncsi. A tesztre húsz évvel azután került sor, hogy Andy Green beállította a jelenleg érvényben lévő autós gyorsasági rekordot (1227,985799 km/h) a Thrust SSC sugárhajtású autóval.