Aki járt már Ikeában, valószínűleg látta azokat a vitrineket, amik bemutatják, milyen terheléses teszteknek vetik alá a bútorokat, mielőtt piacra dobnák őket. Egy-egy ilyen üvegkalickában például egy fotel ülőfelületét nyomkodja egy robot folyamatosan, szimulálva a várható élettartama alatt ránehezedő seggek ezreit. A BAE Systems alábbi képén valami hasonlót látunk, csak harcászati léptékben:
A brit légi- és űripari cég Kelet-Yorkshire-i létesítményében nyolc éve működik egy rendkívül komplex tesztberendezés, ami a napokban végzett egy Lockheed Martin F-35A ötödik generációs lopakodó vadászgép törzsének háromszoros élettartamtesztjével. Hogy ez mit jelent? A BAE a Lockheed felkérésére azt vizsgálja, hogy a 8000 (nyolcezer) repült órára tervezett F-35A törzse hogyan bírja a repülési körülményekre jellemző változó és változatos strukturális és dinamikus terheléseket.
A 350 tonnás, speciális berendezésbe 160 elektromotort, 2500 deformációmérő műszert és 32 kilométernyi kábelt építettek, és kíméletlen robotkarok tucatjai cincálják a lehetséges összes irányba a repülőgép törzsét, szimulálva azokat az erőket, amik repülés közben érik a vadászgépet. A Lockheed legalább kétszeres élettartamtesztet, tehát 16 000 órányi repidő szimulálását kér a BAE System mérnökeitől, jelen esetben már a harmadik cikluson van túl a tesztalany, azaz 24 000 órája, avagy ezer napja kínozzák megállás nélkül.
A teszt végeztével a géptörzset visszaszállítják az Egyesült Államokba, hogy ott a Lockheed szakemeberi alaposan átvizsgálják minden centiméterét repedések, szerkezeti hibák, anyagfáradás jelei után kutatva. A tíz ország légiereje által megrendelt F-35 a tervezői szerint legalább a 2050-es évekig hadrendben maradhat.