Az Apple rövidesen felvásárolhatja a Shazam zenefelismerő alkalmazást. Az 1999-ben alapított brit cég szolgáltatásával a számítógépünk vagy a telefonunk fölismerheti az épp hallgatott zenét.
A Shazamot ma több mint százmillióan használják havonta legalább egyszer. Állítólag a bevételük legnagyobb része az iTunes Store alkalmazásokkal kapcsolatos reklámokból származik.
Az értesülést – amit a BBC és a TechCrunch is megszellőztetett – sem az Apple, sem a Shazam nem kommentálta. A Music Business Worldwide cikke megjegyzi, hogy a 400 millió dolláros felvásárlási ár lényegesen alacsonyabb annál az egymilliárd dollárnál, amennyire a Shazam becsülte a cég értékét az utolsó, 2015-ös finanszírozási kampányban.
A Shazam felvásárlásával az Apple gyakorlatilag pénzt takaríthatna meg a reklámokon, mivel az egyik közvetítőjük kerülne a tulajdonukba. Egyúttal a konkurenciának is aláverhetnének, mert ha az övék lesz a Shazam, aligha hivatkozik majd a konkurenciára: a Google Play Musicra vagy a Spotify-ra. Utóbbiak amúgy az Apple legnagyobb riválisai a streamerek piacán: a Spotifynak 60 millió előfizetője van, az Apple Musicnak 27 millió.