A Blue Origin sikeres tesztet hajtott végre a New Shepard rakétájával – ilyenre 2016 októbere nem volt példa. A nyugat-texasi indítóállásnál végzett tesztre kedden került sor.
Most először tesztelték a továbbfejlesztett Crew Capsule 2.0 nevű űrkabint is; ezen apróbb belső módosításokat végeztek, és nagyobb ablakokkal látták el, mint a korábbi modellt.
A New Shepard hetedik fellövésével a Blue Origin új, harmadik rakétamotorját is tesztelték. A rakéta 99,39 kilométeres magasságba juttatta az űrkabint – egy hajszállal vétette el a hivatalos űrhatárt, a 100 kilométer magasban húzódó Kármán-vonalat. A csúcspont elérése után a rakéta utolsó fokozata megkezdte a visszatérést, és irányított függőleges landolással tért vissza a kijelölt helyre.
Az űrkabin landolását ejtőernyő segítette.
A Blue Origin hosszú távú tervei között nem csak az szerepel, hogy űrturistákat juttassanak a világűrbe. Októberben tesztelték a Blue Engine 4-et (BE–4), az Egyesült Államok elmúlt évtizedeinek legnagyobb rakétamotorját. A Blue Origin reméli, hogy a motort eladhatják a United Launch Alliance-nek (ULA), mivel ők használhatnák azt a Lockheed Martin és a Boeing által közösen fejlesztett Vulcan hordozórakétákhoz.
A BE–4-et a Blue Origin egy saját, 80 méter hosszú rakéta meghajtásához is felhasználná: ez lesz a New Glenn. Az alabamai Huntsville-ben már építik a gyárat, ahol a New Glennhez szükséges eszközöket fogják gyártani, de ebből is látható, hogy ez csak a cég távlati tervei között szerepel, akárcsak az újrahasznosítható holdjáró, a Blue Moon.