Messze a várakozások alatt teljesít a piacon az Apple idei csodatelefonja, az iPhone X, a cég a karácsonyi negyedévre kitűzött eladási célszámot 50 millióról 30 millióra csökkentette - írja a tajvani Economic Daily üzleti napilap. Az Apple nem kommentálta az értesülést, de a piac így is hitelt adott neki, az Apple és az iPhone gyártási folyamatának fontos partnercégei, beszállítói mind komoly árfolyam-veszteséget szenvedtek el a tőzsdén.
Az Apple sosem hozott nyilvánosságra adatokat az iPhone X eladásairól (és előrejelzést sem a tervekről), és konkrét számok helyett a hivatalos céges jelentésekben csak olyan általános megállapítások szerepelnek, hogy "nagy az érdeklődés a készülék iránt". Piaci elemzők 25 és 40 millió közé teszik a hagyományosan legerősebb negyedév eladási eredményét.
Az X előtt pár héttel bemutatkozott iPhone 8 eladásairól sincsenek hivatalos adatok, de a piaci hírek szerint azok eltörpülnek az iPhone 7 és az X adatai mellett is. A gyenge eredményeket a termék magas ára okozhatja.
A Reuters az egyik legfontosabbnak számító piacon, Kínában elemezte ki az új iPhone iránti érdeklődést a közösségi médiában, és arra jutottak, hogy kevesebb mint feleannyi említés esik most az iPhone X-ről, mint esett 2014 hasonló időszakában az akkori csúcskészülékről, az iPhone 6-ról (az volt az eddigi legnagyobb sikerű Apple-telefon Kínában).
(Borítókép: Tayfun Coskun/Anadolu Agency/Getty)