Ma már a legtöbb nagy autógyártó aktívan kísérletezik a mesterséges intelligenciával és az önvezetés valamilyen formájával, mert nem engedheti meg magának, hogy lemaradjon ezen a területen, amely így vagy úgy, de mindenképpen az autóipar jövője lesz.
Az "így vagy úgy" arra utal, hogy a cégeknek elég sokféle elképzelése van arról, mindez hogy fog pontosan kinézni. A Nissan is több irányban próbálkozik, a tavalyi CES-es például bemutattak egy navigációs rendszert, amelyben a gépi sofőr, ha nem tud megoldani egy forgalmi helyzetet, emberektől kérhet távsegítséget. Mostanában pedig a közvetlen agy-autó kapcsolattal kísérleteznek – írja az Engadget.
A B2V (mint brain-to-vehicle) nevű technológia lényege, hogy a mesterséges intelligencia az emberi sofőr fejére helyezett érzékelőkkel, a sofőr agyi aktivitása alapján megjósolja, milyen manővert tervez következőként végrehajtani: az agyhullámokból kitalálja, ha kanyarodni vagy éppen fékezni akar, és el is végzi a műveletet, 0,2-0,5 másodperccel azelőtt, hogy maga az ember ezt megtenné.
A cég célja ezzel a módszerrel elébe menni annak a félelemnek, hogy az önvezető rendszerek elterjedésével az ember teljesen átadja az irányítást a gépnek. Ehelyett szerintük itt éppen az ellenkezője történik: valójában akkor is az ember tervez, amikor a gép végez.
Ez a megközelítés persze inkább átmeneti megoldás lehet, hiszen ez továbbra is manuális vezetés, csak megbolondítják egy kis gépi asszisztenciával. Arra viszont jó lehet, hogy az emberi sofőrök hozzászokjanak a gondolathoz, hogy a mesterséges intelligencia mozgatja az autójukat. Hosszabb távon pedig a B2V-kísérletek segíthetik a biztonságosabb önvezető rendszerek fejlesztését is.
A Nissan azt ígéri, többet is elárul a technológiájáról Las Vegasban, a hamarosan nyitó idei CES techshown, ahonnan az Index is tudósítani fog.