A Snapchat 2017 végén tervezte át az alkalmazás felhasználói felületét. A változtatások kísérleti jellegűek: csak a brit, az ausztrál és kanadai felhasználók egy része próbálhatta ki az újításokat. Ők viszont nem elégedettek vele, átláthatatlannak és zavarosnak találják az új felületet. Az App Store-ra feltöltött értékelések 83 százaléka negatív, a felhasználók a régi verziót követelik vissza.
A változtatások és a negatív visszajelzések várhatóak voltak. Evan Spiegel, a cég vezérigazgatója már novemberben figyelmeztette erre a felhasználókat és a befektetőket. Mint mondta,
igen valószínű, hogy a változtatások rövid távon rosszul hatnak majd az üzletre, és nem tudjuk, hogy reagálnak majd a felhasználók az újratervezett alkalmazásra.
Hogy akkor mi szükség volt a változtatásra? Az, hogy a Snapchat próbál bevételt generálni a közösségi oldalból. Az új felület a reklámoknak kedvez, az újratervezésnél ez lehetett a szempont.
Elyse Betters Picaro a BBC-nek azt mondta: szerinte a Snapchat azért kezdte el reklámokkal elárasztani az üzeneteket, mert a Stories erre nem volt a legjobb felület: az emberek több tonnányi snapet küldenek egymásnak naponta, de a Stories-t nem nagyon frissítik. A Snapchat részéről a váltás érthető is lenne, de a felhasználók joggal panaszkodhatnak rá, hogy olyan alapfunkciók tűntek el, mint amilyen az üzenetek listázása időrendi sorrendben.
Azt Betters Picaro sem hiszi, hogy a Snapchatet meghatnák az elégedetlen kommentelők; nem is lenne helyes, ha így tennének, mivel még nem is próbálhatta ki mindenki az új dizájnt.
A Snapchat szóvivője azt mondta, hogy az efféle változtatások általában kis megszokást igényelnek, és remélik, hogy a közösség élvezni fogja az új felületet, ha végre megszokják azt.
(BBC News)