A WhatsApp tavaly azt mondta, hogy egy kisvállalkozásoknak szánt szoftveren dolgoznak. Ezzel párhuzamosan bevezették az üzleti címek címkézését is. Pénteken pedig bejelentették, hogy elindult a WhatsApp Business terjesztése.
A szolgáltatás először az Egyesült Államokban, az Egyesült Királyságban, Mexikóban, Olaszországban és Indonéziában indul el, majd fokozatosan máshol is. A minimum Android 4.0.3-as operációs rendszert igénylő alkalmazás a Google Play boltjából tölthető le – ingyen.
A WhatsApp a kisvállalkozásoknak kínált előnyök közé sorolta az üzleti profilt, a különböző típusú üzenetküldő eszközök használatát, az üzenetekről készített statisztikákat, a WhatsApp Web, vagyis az asztali gép integrációját, illetve a speciális, üzleti fiókot. A cég szóvivője szerint ezek a funkciók a jövőben is ingyenesek maradnak, de a kiegészítő szolgáltatásokért már pénzt számítanak föl.
Ezzel párhuzamosan érkezett a hír, hogy a WhatsApp már megkezdte a saját fizetési megoldása tesztelését Indiában. A helyi Facebook-alkalmazottak már használják a szolgáltatást, és a tervek szerint az első negyedévben a helyi felhasználóbázis 1 százalékának is elérhető lesz.
(IT Café | The Next Web)