Arculatot vált a Lufthansa, az eddigi fehér-sárga-kék színek helyett sötétebb kéket és fehéret használnak majd a repülőgépeken, írja az MTI. Az új arculatot szerdán mutatták be a sajtónak Frankfurtban.
A sajtótájékoztatón Carsten Spohr, a Lufthansa-csoport vezérigazgatója elmondta, 1989-ben változtatták meg utoljára a cég arculatát, a Lufthansa fő motívumát, a körben lévő darut több mint 50 éve használják változatlan formában. A világ azonban megváltozott, és ehhez a légitársaságnak is alkalmazkodnia kell, ezért egyértelművé tették, hogy a cég színe a kék - tette hozzá.
A színek és az arculat cseréje mellett a daru használatának százéves születésnapját, illetve a 2017-es rekordévet is ünneplik, mivel az elmúlt évben a Lufthansa minden eddiginél több, 130 millió utast szállított, és ezzel újra Európa legnagyobb légitársasága lett.
A légitársaság a tükörtojásnak becézett sárga kört kékre, a sárga karikát, illetve a darut fehérre változtatta, hasonlóan a gépek hasához. A függőleges vezérsík festése sötétebb kék lett és lehúzódik a gép törzsére is, a gép elején lévő Lufthansa feliratban pedig az eddigitől kissé eltérő, valamelyest szögletesebb betűtípust használ.
Összesen több mint 800 féle változatot készítettek a különböző arculati tervekből, a gépek átfestése mintegy 7 évbe telik majd, mert csak akkor festenek át egy gépet, vagy cserélik ki a kabinberendezést, ha a karbantartása mindenképpen szükséges.
Nyitókép: Alex Kraus/Bloomberg/Getty Images Hungary