A következő állatos animációs filmekben már egészen valósághű szőr szállhat a szélben a UC Berkeley és UC San Diego egyetemek kutatónak hála, akik feltaláltak egy teljesen új szőrszimulációs módszert – írja a UCSD közleménye.
Az új eljárás hitelesebben adja vissza a szőr kinézetét, és a renderelést is a 10-szeresére gyorsítja.
Azzal értek el áttörést, hogy egészen máshogyan kezelik a szőrt, mint eddig. A CGI-ben korábban olyan modelleket használtak, amelyek a hajra lettek kifejlesztve, és ez problémás, mert a szőrnek egészen más a felépítése, sokkal nagyobb a velőállománya (medulla). Az eltérő felépítés miatt egészen máshogyan szóródnak a fények a szőrszálakon, mint az emberi hajon.
Az eddig használt szőrszimulációkban nem vették figyelembe a nagyobb medullát, és úgy modellezték a fénysugarak útját, hogy azok egyik szálról a másikra ugráltak. Ehhez pedig elképesztően nagy számítási teljesítmény kell. A Berkeley kutatói ehelyett a felszín alatti szóródás jól ismert, a számítógépes grafikában régóta alkalmazott matematikai modelljével számolták ki, hogy nagyjából hogyan ugrándozik a fény a szőrszálak között.
Ezzel a módszerrel nemcsak a szőr szimulációját tudták javítani, a hajat is sokkal valódibbá, élethűbbé tudják tenni. A kutatók a következő lépésben a haj és a szőr valós idejű rendereléséhez akarnak módszereket kifejleszteni.