A Facebook bejelentette, hogy beleavatkozik a 2019-es nigériai elnökválasztásba. A Facebook Ebele Okobi vezette kutatócsoportja találkozott a Nigériai Független Választási Bizottsággal (INEC), hogy felvilágosító kampányt tervezzenek, illetve fellendítsék a lakosság szavazási kedvét.
A 2019-es nigériai választásokat február 16-án tartják.
A kezdeményezésnek nem az a célja, hogy a Facebook közvetlenül manipulálhassa a választási eredményt. 2017-ben több tájékoztató kampányt tartottak a kenyai elnökválasztás előtt a közösségi médiában. Az álhírek okozta bonyodalmakból kiindulva közzétettek egy tájékoztató eszközt és néhány útmutatót, amik az álhírek kiszúrásában segíthették a kenyai választókat
A jó választás, ahogy mindig mondtam, a béke garanciája; egy rosszul szervezett választás viszont erőszakhoz és polgárháborúhoz vezethet. Ennek egy része azoktól az emberektől jön, akik szándékosan gerjesztik ezt a közösségi médiában.
– mondta Mahmud Jakubu professzor, az INEC elnöke.
A Facebook mostanáig csak annyit tett, hogy eltávolított néhány hamis INEC-profilt a közösségi oldalról, hogy megakadályozza az álhírek terjedését. A nigériai együttműködés viszont jól mutatja, hogy a közösségi médiának mekkora szerepe lehet egyes választások végkimenetelében.