A kaliforniai gyorsétteremlánc, az In-N-Out beperelt egy népszerű YouTube-videóst, mert egy úgynevezett vicces videója szerintük megsértette a jó hírnévhez való jogukat. A videós, Cody Roeder egy filmet készített arról, hogy a cég vezérigazgatójának adta ki magát, és azt mondta a vásárlóknak, hogy az ételük egy „szemét” és „szennyezett”.
Az In-N-Out 25 000 dollár kártérítést követel, és azt, hogy Roeder és stábja kapjanak távoltartási végzést. Roeder nem kommentálta az esetet, de a Trollmunchies-ra feltöltött videói közül párat eltüntetett – azt is, amelyikben hasonlóan vicces volt egy Taco Bell étteremben.
A Trollmunchies YouTube-csatornának több mint 627 ezer feliratkozója van; az egyik filmjüket 12,7 millióan látták. Az ide feltöltött videók többsége reklámot is tartalmaz. De vannak amatőr filmkészítők is, akik Roederhez hasonlóan megosztják életük legjobb szívatásait - hogy aztán szembesüljenek a jogi következményekkel. A BBC News megemlített néhány hasonló esetet:
Egy YouTube-fókuszú hírportál szerkesztői a BBC-nek elmondták, hogy nagy a versengés a tartalomgyártók között, hogy ki tud még megbotránkoztatóbb videókat készíteni.
Újabban trenddé vált, hogy minél őrültebbnek látszó videókat készíts. És a szívatások önmagukban is egyre durvábbak lettek. És sajnos ezeket nem lehet úgy szabályozni, mint a hagyományos sajtót vagy a hasonló tévéműsorokat.
– mondta a TenEighty szerkesztője, Alex Brinnand.
A YouTube szabályzata tiltja a káros vagy veszélyes szokásokat bátorító videók feltöltését. Március óta él az új hirdetési program, amiben csak ellenőrzött tartalomgyártók csatlakozhatnak a prémium hirdetési programhoz. Brinnand szerint a YouTube mást is tehetne, hogy eltüntessék a legszélsőségesebb videókat, de tartalmi kérdésekben általában igyekeznek nem közbeavatkozni.
(BBC News)