Rejtélyes spamelési esetekről számoltak be a Gmail felhasználói a Google fórumain, és az a legmeglepőbb az egészben, hogy a jelszó megváltoztatása után, kétlépcsős azonosítás mellett is folytatódott a reklámlevelek kiküldése.
A felhasználók vasárnap vették észre, hogy több olyan email van a kiküldött leveleik közt, amiket nem ők küldtek ki. Ezek az emailek egyértelműen a spamek közé tartoznak, többek közt fogyást vagy növekedést segítő készítményeket reklámoztak bennük, és olyan emailcímekre lettek kiküldve, amiket az érintett felhasználók nem is ismernek.
Hogy mennyi embert érint a dolog, elég nehéz megállapítani, hiszen az elküldött levelek mappáját nem mindenki ellenőrzi gyakran. Általában jól működik a rendszer, és emiatt nem igazán kell megnézni a mappa tartalmát. A Google azt mondta a Mashable megkeresésére (a lap egyik szerkesztője is érintett), hogy a Gmail felhasználóinak kis részénél jelentkeztek ilyen reklámlevelek, és aktívan felléptek, hogy megelőzzék a hasonló eseteket.
A támadók úgy hamisították meg az emailek fejlécét, hogy úgy tűnjön, az adott felhasználó saját magától fogadott emailt, és emiatt kerültek az üzenetek az elküldött emailek mappájába. A Google azonosította és áthelyezte a spamkampányhoz tartozó emaileket, és úgy látják, senkinek sem támadták meg vagy törték fel a fiókját.
Az ügyben a kanadai Telus távközlési cég is érintett, az emailek alján ugyanis az állt, hogy a Telus.com küldte az üzenetet. A társaság azt mondja, hogy semmi közül nincs ezekhez a hirdetésekhez, nem a szervereikről származnak.