Közel másfél évtized után kiszabadult a Yahoo öleléséből a Flickr. Az őskövületnek mondható, 2004-ben elindított web 2.0-s képmegosztó szolgáltatás egy még régibb webes cég, a 2002-ben alapított SmugMug birtokába került. Bár a Yahoo már rég a Verizon nevű amerikai netszolgáltatóé, mégiscsak ők voltak azok, akik rátették a kezüket erre a fotós szolgáltatásra 2005-ben.
Sokan azt remélik, hogy ezzel végre megfelelő kezekbe került a Flickr, hiszen a SmugMug előfizetős szolgáltatása ma is fenntartható módon működik. A SmugMug nem kínál ingyenes hozzáférést, és a profi fotósok tartoznak a célközönségébe. Ezáltal a felhasználói száma is jóval kisebb lehet, mint a Flickrnek, pár milliós, szemben a megvett képmegosztó portál százmilliós bázisával.
A Flickr ingyenes modelljét leginkább az kezdte ki, hogy a képmegosztás, a fotók online tárolása mára igencsak elavult üzleti modell, és a web nagyközönségnek szóló vizuális nagyágyúi – az Instagram, a Snapchat és a Facebook – a történetmesélés irányába mozdultak el, igen sikeresen.
Eközben pedig a Google szerverein korlátlan mennyiségben tárolhatjuk a jó minőségű fotókat, és ez közvetlenül, külön telepítés elérhető több milliárd androidos telefonról. A Flickr alkalmazása nincs az első 100 fotós app között az applikációk rangsorát folyamatosan nyomon követő App Annie szerint.
Az világos, hogy a SmugMug kezében jó helyre kerülhetnek a profi fotósok képei, az viszont nagy kérdés, hogy mihez kezdenek majd a Flickr nem fizető felhasználóival.