Hajnal óta nem működik több állami informatikai rendszer, ami érinti többek közt az Ügyfélkapu magyarorszag.hu címen elérhető nyilvános szolgáltatását, valamint az intézmények - például bíróságok - által használt elektronikus küldeménykezelő rendszert.
A Központi Rendszert üzemeltető NISZ Nemzeti Infokommunikációs Szolgáltató Zrt. jelzése alapján az elektronikus küldeményeket kezelő informatikai rendszer előre nem látott hibája miatt 2018. április 26. napján 03:48 pertől bizonytalan időpontig az elektronikus ügyintézés (beadványok érkeztetése, kiadványok kiküldése) szünetel. Az üzemkiesés végét külön közleményben jelezzük.
- írja a bíróság.hu.
A rendszerleállásról és a várható újraindulásról megkérdezük Nemzeti Infokommunikációs Szolgáltató Zrt-t (NISZ).
Egyelőre annyit sikerült megtudni csütörtök délután 15:35 perckor, hogy
a NISZ Zrt. által működtetett honlapokon elérhető komplex szolgáltatásokban a fennakadásokat szoftverhiba okozza, amelynek elhárításán a NISZ és az Oracle szakemberei folyamatosan dolgoznak.
A hiba elhárításáig az ügyfelek szíves türelmét kérik. Azt tehát még nem tudjuk, hogy mikor lesz megint elérhető az Ügyfélkapu.
Újra elérhetők a NISZ által üzemeltetett honlapok. 19:33 órakor a NISZ Zrt. szakemberei elhárították a hibát, ezzel a szolgáltatások ismét teljes körűen működnek.