A Facebook után a Google is bejelentette, hogy a 2018-as amerikai időközi választások közeledtével, tanulva a 2016-os elnökválasztási kampány visszásságaiból, átláthatóbbá teszik a platformjukon megjelenő politikai hirdetéseket – írja a Mashable.
A Google többek között elvárja majd minden politikai hirdetés feladójától, hogy igazolja magát, az amerikai törvények értelmében ugyanis kampányhirdetést csak amerikaiak adhatnak fel. Az igazoláshoz a kormány által kibocsátott igazolványra vagy hasonló hitelesítő információ prezentálására lesz szükség.
A cég az eddigieknél részletesebb átláthatósági jelentéseket is fog kiadni, amelyekből kiderül majd, ki és mennyit költött hirdetésekre. Ezeket az információkat egy bárki által kereshető adatbázisban is közzé fogják tenni.
Mindemellett a Google a közelmúltban kiadott egy Protect Your Elections (Védd meg a választásaidat) nevű eszközkészletet, múlt héten pedig továbbfejlesztették azt a programot, amelynek keretében a politikai adathalászatnak és hekkelésnek különösen kitett felhasználókat, például újságírókat és kampányalkalmazottakat védenek mobilhasználat közben.