A Facebook átláthatóbbá tenné a közösségi oldalon futó reklámok és az ott regisztrált oldalak működését. A transzparenciát szolgáló újításokkal a felhasználók a korábbinál több adatot kaphatnak a Facebookon működő vagy reklámokat vásároló szervezetektől és cégektől. A terv szerint a nagyobb átláthatóság csökkenti majd a visszaéléseket.
A Facebook-oldalak menüjében megjelenő új, „Info and Ads” nevű menüpontban a felhasználók megnézhetik, hogy az adott oldal működtetője milyen hirdetéseket futtat a Facebookon, a Messengeren, az Instagramon, vagy a Facebook partnerhálózatán.
A Facebook az olyan hirdetéseket is listázza, amiknek a célközönségében egy adott felhasználó nem található meg. Ezen a felületen a felhasználók jelenthetik a Facebooknak az általuk problémásnak ítélt hirdetéseket a „Report ad” (hirdetés jelentése) menüpontban.
A Facebookon futó hirdetések többségét legális cégek és szervezetek adják fel; például új ügyfeleket kereső kisvállalkozások, adományokat gyűjtő jótékonysági szervezetek, vagy választáson induló politikusok. Ugyanakkor a rossz szándékú szereplők visszaélésre is használhatják az oldalt. Azzal, hogy a hirdetések és oldalak terén nagyobb átláthatóságot biztosít, a Facebook megkönnyíti a visszaélések kiszűrését is.