5,2 millió vendég személyes adatait szerezték meg hekkerek egy tömeges adatlopás után – jelentette be a szállodalánc. Ezen a linken bárki ellenőrizheti, hogy az áldozatok között szerepel-e a neve.
Másfél éve a Marriottot már egyszer hatalmas hekkertámadás érte, novemberben a Starwood Hotels foglalási rendszerén 383 millió (!) szállodavendég adatait lopták el. Ehhez képest nem is tűnik olyan soknak az egyébként nagyon jelentős 5,2 millió mostani áldozat, akiknek szintén megszerezték a személyes adatait.
A 131 országban jelenlévő, amerikai tulajdonú Marriott közleménye szerint a nyomozás eddigi információi alapján nem kerültek illetéktelen kezekbe a vendégek olyan érzékeny adatai, mint a jelszavak, bankkártyaadatok, PIN-kódok vagy útlevélszámok, de sok minden más a telefonszámaiktól a repülős hűségprogramok adataiig igen.
Az incidensről a lánc február végén szerzett tudomást, közleményük szerint az egyik, franchise-rendszerben működő szállodájuk két alkalmazottjának a belépési kódjával jutott be a hekker a felhasználók adatait tartalmazó rendszerbe a backenden keresztül. Az adatlopás január közepén történhetett.