Közös uniós rendeletben határozzák meg, hogy milyen műszaki feltételeknek kell megfelelnie egy robottaxinak vagy egy félig önvezető személyautónak.
Szerdán lépett életbe az az uniós rendelet, amely kötelezővé teszi a különböző vezetéstámogató rendszerek használatát, hogy ezzel is elősegítsék a közutak biztonságát. Emellett létrehoznak egy jogi keretet az automatizált és teljesen önvezető járművek Európai Unión belüli jóváhagyásához is.
Olyan pontok szerepelnek a járművezetőt segítő biztonsági elemek között, mint az intelligens sebességszabályozó, tolatóradar és eseményadat-rögzítő (feketedoboz), amelyeket valamennyi közúti jármű esetében be kell szerelni a járműbe.
Továbbá olyan eszközöket segítségét is igénybe kell venni, amelyek a gépkocsivezető fáradására vagy figyelmének lankadására hívják fel a figyelmet. A személygépkocsikba és a kisteherautókba sávtartó és automatizált fékezési rendszereket kell beépíteni.
Hamarosan megszületik az a rendelet is, amely az autonóm és önvezető járművek Európai Unióba történő bevezetését szabályozza. A rendelet az autópályákon használt automatizált vezetésre, valamint a teljesen autonóm járművekre, például a városi ingajáratokra vagy robottaxikra is kitér majd.
Az uniós testület kihangsúlyozta, hogy ezek lesznek az első hasonló jellegű nemzetközileg bevezetett szabályok. Szabályozzák majd a tesztelést célzó eljárásokat, a kiberbiztonsági követelményeket, az adatrögzítésre vonatkozó szabályokat, továbbá a biztonsági szempontok ellenőrzésére és az események bejelentésére vonatkozó olyan követelményeket, amelyek az autonóm járművek gyártóira hárulnak majd – tették hozzá.