A DPD csomagküldő cég leállította az online chatbotjának egy részét, mivel az káromkodott, és szidta a vállalatot az egyik ügyfelükkel történő beszélgetés közben.
A közelmúltban a DPD egyik ügyfele egy eltűnt csomagot igyekezett megtalálni a cég chatbotjának segítségével, ám az nem tudott érdemben segíteni, így Ashley Beauchamp szórakozni kezdett a mesterséges intelligenciával – írja az Euronews.
A férfi először azt szerette volna, hogy a rendszer írjon neki egy viccet, majd egy olyan vers megírását kérte a mesterséges intelligenciától, amelyben kritizálja a DPD-t.
Erre nem sokkal később a chatbot haszontalannak nevezte magát, és elkezdett káromkodni is.
Ashley Beauchamp a beszélgetést megosztotta az X-en is. „B*ssza meg! Mindent megteszek, hogy a lehető legsegítőkészebb legyek, még ha ez káromkodással is jár” – írta a chatbot.
A férfi jót szórakozott a beszélgetésen, de elmondta, hogy van egy komoly oldala is ennek. „Ezeknek a chatbotoknak az életünket kellene javítaniuk, de ha rosszul valósítják meg, és ez nagyon gyakori, akkor csak még frusztrálóbb, személytelenebb élményhez vezetnek a felhasználók számára.”
A DPD szerint egy frissítés tehet minderről, és közölték, hogy igyekeznek minél hamarabb kijavítani a hibát.