Index Vakbarát Hírportál

A Microsoft elárulta, hány gépet érintett a globális informatikai hiba

2024. július 21., vasárnap 16:23

Péntek reggel egy világméretű rendszerhibával találta szemben magát rengeteg felhasználó Ausztráliától az Egyesült Királyságon át az Egyesült Államokig. A CrowdStrike nevű cég szoftverfrissítése nyomán megbokrosodott Microsoft-alapú rendszerek kék halált produkáltak, így leálltak bankok, vasutak, repterek és egészségügyi központok is a világ minden táján. A Microsoft közölte, hogy mindössze a Windowst használó gépek egy százalékát érintette a probléma, ami miatt a fél világ leállt.

A CrowdStrike amerikai kiberbiztonsági cég szoftverfrissítésével összefüggő globális informatikai hiba közel 8,5 millió Microsoft-eszközt érintett – közölte a Microsoft amerikai technológiai óriásvállalat.

Jelenleg úgy becsüljük, hogy a CrowdStrike frissítése 8,5 millió Windows-eszközt érintett, vagyis az összes Windows-gép kevesebb mint egy százalékát

– írta a Microsoft saját blogbejegyzésében szombat este.

A CrowdStrike segített egy skálázható megoldás kidolgozásában, amely a Microsoft Azure infrastruktúráját segíti a javítás felgyorsításában – közölte a Microsoft, hozzátéve, hogy a technológiai óriás az Amazon Web Servicesszel és a Google Cloud Platformmal is együttműködött a „leghatékonyabb megoldások” kidolgozásában.

A CrowdStrike péntek reggel arról küldött figyelmeztetést ügyfeleinek, hogy a széles körben használt Falcon Sensor szoftver okozta a Microsoft Windows összeomlását és a számítástechnikai zsargonban „kék halálnak” nevezett meghibásodást.

A meghibásodás a Microsoft 365 alkalmazásokat és szolgáltatásokat érintette. Az amerikai technológiai óriásvállalat a honlapján azt írta, hogy befejezte a hibaelhárítási műveleteket, és valamennyi, korábban érintett Microsoft 365 alkalmazás és szolgáltatás helyreállt.

Az informatikai hiba globális problémát okozott, a légi közlekedés és számos iparág is érintett volt, a bankoktól a médiavállalatokig.

A CrowdStrike amerikai kiberbiztonsági cég úgy véli, hogy nem biztonsági incidens vagy kibertámadás áll az informatikai hiba mögött, a problémát azonosították, megoldást is találtak rá, s a javítás már folyamatban van.

Rovatok