Az ötlet forradalmi, de könnyen áldozatául eshet az alkotóknál igen fontos kreativitás. Ha a fejlesztések működnek, akkor azonban akár ez is lehet a jövő, csak ne hagyjuk, hogy nem létező tárgyakat tukmáljanak ránk.
Mark Zuckerberg új ötlettel állt elő, ami az elfoglalt internetes tartalomkészítők munkáját könnyíthetné meg. A Meta vezérigazgatója szerint a mesterséges intelligencia a jövőben lehetővé teheti, hogy a tartalomkészítőknek saját botjaik legyenek, amik tükrözhetik akár személyiségüket is, vagy a munkahelyi célokat.
A közösségi média adatai kialakíthatják a botok személyiségét és értékeket, feladatokat, vágyakat is képviselhetnek. Zuckerberg azt mondta erről a lehetséges jövőről:
Majdnem olyan lesz, mint az alkotók által létrehozott művészi műalkotás, amivel az emberek különféle módokon kapcsolatba kerülhetnek.
Zuckerberg gondolkodása számos technooptimista körben elterjedt, hiszen az AI megnövelheti egy személy – vagy szervezet – hatását. De ha a termelékenység az eredetiség rovására megy, akkor nem biztos, hogy az alkotók alkalmazni fogják, hiszen a közönség épp a különleges gondolkodást és kreativitást értékeli.
Amikor a Meta az év elején megkezdte a mesterséges intelligenciával hajtott botok bevezetését szélesebb körű Meta AI-programja részeként, a botok gyorsan a technológia csapdájába estek. Az egyik például belépett egy manhattani anyukás Facebook-csoport beszélgetésébe, és azt állította, az ő gyereke is az egyik New York-i iskolába jár a többi szülőhöz hasonlóan. Egy másik bot ajándékba akart adni egy fiktív kamerát és egy szintén nem létező légkondicionálót egy fórumon, ahol ingyenes tárgyakat cserélgetnek Boston közelében.
De mindezek ellenére a Meta mesterséges intelligenciája javul, csak még további fejlesztésekre szorul az általános tervezési és érvelési hibák területén.