Az OTP frissítette MobilBank alkalmazását, a csalók elkerülésére pedig egy olyan biztonsági megoldást talált ki, amely minden ügyfelük számára előnyt jelenthet. Július 22. óta a profiladatoknál látható, hogy a bank egyik alkalmazottja telefonált-e, vagy sem.
Fontos biztonsági frissítést kapott az OTP MobilBank alkalmazása, pár kattintással ki lehet deríteni, hogy tényleg a bank telefonált-e – írják közleményükben.
A telefonos csalók egyre változatosabb eszközökkel próbálják a jóhiszemű banki ügyfeleket megtéveszteni. Az elkövetők egy bank dolgozójának adják ki magukat, és egy hamis történetet kitalálva (például azt, hogy gyanús tranzakciót észleltek az áldozat bankszámláján) próbálnak bankkártyaadatokat vagy éppen internetbanki belépési adatokat kicsalni, esetleg távoli elérést lehetővé tevő alkalmazást letöltetni az ügyfél telefonjára (például Anydesk, Teamviewer) azzal az indokkal, hogy ez egy vírusirtó vagy egy biztonsági program.
Az OTP Bank legújabb fejlesztésével ezeket a csalási kísérleteket még könnyebben el tudják kerülni az ügyfeleik. Az ügyfelek a vállalat MobilBank alkalmazásában a Profil menüpontra – ez a saját nevük melletti ikon – kattintva megnézhetik, hogy valóban a hitelintézet munkatársával beszélnek-e.
Az új funkcióval a banki hívás időpontja, a hívószám, valamint az ügyfélszolgálati azonosító is ellenőrizhető. Így ha az ügyfél rákérdez az ügyfélszolgálati azonosítóra, még egy lépés segíthet neki eldönteni, hogy csalóval áll-e szemben.
A bank közleményéből az is kiderül, hogy az applikáció a július 22. után indított hívásokat listázza, így a későbbiekben akár a nem fogadott hívások adatai is azonosíthatóak.
Pesti Kornélia, az OTP Bank Contact Centerének igazgatója szerint ezzel a funkcióval csökkenhetnek a telefonos csalások az ügyfeleik körében.
Folyamatosan újabb fejlesztéseken dolgozunk, hogy minél kényelmesebb és egyszerűbb megoldásokkal biztosítsuk ügyfeleink védelmét. A teljes ügyfélkár egyharmadát a bank nevében történő fiktív hívásokkal csalják ki a szélhámosok, az OTP MobilBank új ellenőrzési funkciójával ez a szám csökkenhet. Minden ügyfelünket arra kérünk, hogy minden banki hívásnak tűnő esetben használják ezt a lehetőséget, és győződjenek meg róla, hogy nem egy csaló van a vonal túlsó végén
– tette hozzá.
A fejlesztések mellett az OTP Bank folyamatosan több csatornán hívja fel a figyelmet arra, hogyan ismerhetők fel a különböző csalási módszerek, és mit tehetnek az ügyfelek, ha gyanús esettel találkoznak. Emellett azonban szükség van arra is, hogy az ügyfelek is vigyázzanak az adataikra, mert ha azokat kiadják, a szélhámosok bármilyen védelmi rendszert kijátszhatnak.