Amikor egy youtuber eléri az 500 000 követőt, mérföldkőhöz érkezik mind növekedés, mind bevétel szempontjából. A nagy csatornáknak általában több a nézője, a megosztása és így a bevétele is, de a Hype funkció változtatna ezen.
A Hype új funkcióval a YouTube a kisebb csatornákra igyekszik összpontosítani, és segíteni a közönségnek új alkotók felfedezésében és megosztásában. A Hype egy új promóciós rendszer a YouTube-on belül, ami a kisebb csatornákra fókuszál, és arra, hogy az emberek mit ajánlanak, nem pedig arra, hogy mit néznek.
A YouTube 2023 eleje óta dolgozik a Hype-on, amikor a csatorna elkezdett a közösségek kialakítására összpontosítani. A nézőkkel beszélgetve a youtube statisztikusai megállapították, hogy általában inkább a részvételre vágytak, mert befolyásolni akarják a kreatív folyamatot. A nézők szívesen csináltak interjúkat is a youtuberekkel, és ma már ők is inkább alkotók, az alkotók pedig nézők.
A Hype segítheti a kisebb csatornával rendelkező művészek vagy civilek fejlődését. A cél, hogy a rajongók a közösség tagjaiként támogassák kedvenc alkotóikat.
A nézőket érdekli a tartalom, az alkotók növekedni akarnak, a rajongók pedig meg akarják osztani a tartalmat. A Hype segít mindebben.
Egy videó csak a közzétételt követő első hét napban jogosult reklámozásra, és akkor, ha félmilliónál kevesebb feliratkozóval rendelkező csatorna készítette. Minden felhasználó csak három hype-ot kap hetente, és minden hype egy bizonyos számú pontot ér, ami fordítottan korrelál azzal, hogy egy adott csatornának hány előfizetője van. A 100 legtöbb pontot elérő videó kerül a ranglista élére. A ranglisták országonként egyediek, és a csatorna rengeteg jó adatot kap arról, hogy az emberek mely kis videókat kedvelik minden témában.
A Hype nem befolyásolja a hagyományos YouTube-algoritmust, de több szűrőt és témaspecifikus ranglistát tartalmazhat,
és a hype-os videók az ajánlások hírfolyamának új szakaszában fognak megjelenni.
A videó lájkolása után megjelenik a Hype gomb, amellyel a tartalom még tovább fokozható. A videók mellett ott van, hogy hány pontjuk van, és minden hétvégén kapunk egy összefoglalót azokról a videókról, amelyeket felpörgettünk, és megláthatjuk, hogy teljesítettek. Lehetnek kitűzőink is, ha elsőként hype-olunk egy videót, vagy ha, mondjuk, öt videót reklámozunk, amelyek végül felkerülnek a ranglistára.
A Hype célja, hogy a rajongók és a youtuberek kapcsolatba léphessenek, hogy a reklámozást a rajongók is végezhessék, és hogy a legodaadóbb nézők akár bevételre tegyenek szert. Az új felhasználók növekedésének és sikerének biztosítása elengedhetetlen a YouTube számára, az algoritmust azonban nem lehet csak úgy elcsípni a nagy csatornáktól.