39 milliárdért megveszik a T-Mobile USA-t
Hatalmas átalakulás várható az Egyesült Államok mobilszolgáltatói piacán, ha a versenyhatóság is áldását adja az AT&T nagyszabású tervére. Az ország vezető mobilszolgáltatója 39 milliárd dollárért megvenné a nála sokkal kisebb T-Mobile USA-t.
A felvásárlás hatásait valószínűleg alaposan megvizsgálja az amerikai versenyhatóság. Könnyen lehet, hogy nem engedélyezik a két cég egyesülését. Az amerikai kereskedelmi hatóság tavaly nem azt állapította meg, hogy a mobiszolgáltatók lázasan versenyeznek egymással, és az ügylet csak bebetonozná a jelenlegi viszonyokat.
2010 végén az AT&T-nek 95,5 millió előfizetője volt, míg legnagyobb versenytársának, a Verizon Wirelessnek 94,1 millió ügyfelet szolgált ki. A T-Mobile USA ügyfélbázisa 33,7 milliós, tehát az üzlettel 129,2 milliósra duzzadna az AT&T ügyfélköre.
Korábban kiderült, hogy az USA harmadik legnagyobb szolgáltatója, a Sprint is érdeklődik a T-Mobile iránt, de úgy látszik az AT&T jobb ajánlatot tett. Az új fejlemények alapján valószínű, hogy a Sprint is beolvad egy másik cégbe, például a Verizonba vagy a Comcastbe - írja a Business Insider.
A T-Mobile-osok részben jól járnának, mert az AT&T vadonatúj LTE-hálózatát is használni tudnák, és egyszerűen jutnának iPhone-hoz. Ugyanakkor veszítenének is, mert a T-Mobile USA eddig agresszív árpolitikával próbált versenyezni a nagy riválisaival. Ha egyesül az AT&T és a T-Mobile, akkor senki sem próbálja majd lenyomni az árakat.
A hálózati berendezések gyártói, az Ericsson, az Alcatel-Lucent és a Nokia Siemens Networks is rosszul járnak. Ha csak egy nagy cégnek kell eszközöket szállítaniuk, nem tudják magasan tartani a profitjukat, rosszabb alkupozícióban lesznek.
A GigaOM hírportál szerint a Google sem örülne, mert az AT&T valószínűleg saját alkalmazásboltot nyitna az Androidon, és arra kényszerítené az ügyfeleit, hogy csak onnan vásároljanak. Az USA elveszítene egy innovatív, új technológiákkal kísérletező mobilszolgáltatót, és kapna egy erősebb, monopóliumban gondolkodó céget.