Tovább nőtt a mobilnet-előfizetők száma februárban
Februárban 2,265 millióra nőtt Magyarországon a mobilinternet-előfizetések száma, míg a teljes előfizetői táboron belül az aktív, a mobilinternet-szolgáltatást az utolsó három hónapban használó ügyfeleké az előző havi 1,738 millióról 1,770 millióra emelkedett - közölte a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság. A NMHH korábbi közlése szerint januárban 2 millió 214 ezer volt a mobilinternet-előfizetések száma.
A forgalmazásban részt vevő aktív előfizetések alapján a Telenor piaci részesedése 27,77 százalékról 27,91 százalékra, a Vodafone részesedése 24,50 százalékról 24,57 százalékra nőtt, ugyanakkor a T-Mobile-é 47,73 százalékról 47,52 százalékra csökkent februárban. A gyorsjelentés adatai alapján az összes előfizetőt tekintve a Telenor piaci részesedése 27,33 százalékról 27,49 százalékra, míg a Vodafone 23,94 százalékról 24,01 százalékra nőtt, közben a T-Mobile részesedése 48,73 százalékról 48,50 százalékra csökkent. Februárban az adatforgalom alapján a Telenor piaci részesedése az egy hónappal korábbi 41,17 százalékról 42,75 százalékra emelkedett, míg a Vodafone-é 19,75 százalékról 19,31 százalékra, a T-Mobile-é 39,08 százalékról 37,94 százalékra csökkent.
A három mobilszolgáltató együttműködésén alapuló gyorsjelentés szerint az előfizetők az előző havi 1 millió 995 ezer után februárban 1 millió 933 ezer gigabájt adatot töltöttek le és fel, az egy aktív ügyfélre jutó átlagos forgalom 1,09 gigabájtra csökkent. A vizsgált hónapban az egy előfizetőre jutó adatforgalom mindhárom szolgáltatónál csökkent. A Telenor esetében 1,70 gigabájtról 1,67 gigabájtra, a Vodafone-nál 0,93 gigabájtról 0,86 gigabájtra, a T-Mobile-nál pedig 0,94 gigabájtról 0,87 gigabájtra.
Februárban a T-Mobile ügyfelei az előző havi 779 ezer után 733 ezer gigabájt adatot forgalmaztak, a Telenor ügyfeleinek forgalma 821 ezer gigabájtról 826 ezer gigabájtra emelkedett, míg a Vodafone ügyfelek az előző havi 394 ezer után februárban 373 ezer gigabájt adatot töltöttek le és fel.