Floridából akarják lenyomni a Samsungot
Amikor százezer forintért megveszünk egy drága okostelefont, akkor nemcsak a készülék alkatrészeit, az összeszerelés és szállítás költségét fizetjük meg, hanem a Samsung több milliárd dolláros reklámkampányait, a Sony felhőkarcolóit, és még sorolhatnánk.
A floridai Blu Products nevű cég azonban úgy gondolta, hogy ezek nélkül is sikerrel piacra tud vinni egy okostelefont, amiben ugyanolyan jó minőségű processzor, kijelző és kamera van, mint az ismert márkák termékeiben. Csak éppen majdnem feleannyiba kerül, a szokásos ötszáz dollár helyett háromszázba (ez körülbelül hatvanezer forint).
A Blu Life One okostelefon április végén jelenik meg az Amazon és más kereskedők kínálatában, és nem lesz szolgálatóhoz kötve. Az öthüvelykes, hd felbontású mobilnak 13 megapixeles a kamerája és a legfrissebb Android 4.2-es operációs rendszert futtatja. A Blu Life View nevű modell pedig 5,7 hüvelykes kijelzőt, 12 megapixeles hátsó és 5 megapixeles első kamerát kínál ugyanennyiért.
A Blu Products most csak Latin-Amerikában ismert, de a vezérigazgató Sammy Ohev-Zionnak globális tervei vannak. Tizenhét évet töltött el a kereskedelemben, olyan nagy beszállítókkal dolgozva, mint a Samsung és a Motorola, mielőtt elhatározta, hogy saját céget alapít. Mások is észrevették a piaci rést, a szintén amerikai Vizio a tévék piacán dobbantott nagyot, ugyanúgy sok milliárd dolláros rongyrázás nélkül.
A Blu már elkezdett növekedni: 2009-ben csak 70 ezer okostelefont készített, tavaly azonban már 4,1 milliót. Persze a cégnek óvatosnak kell lennie, mert a kínai márkák, az Alcatel, a Huawei és a ZTE is az olcsó telefonjaikról híresek. És amikor több olcsó készülék közül lehet választani, akkor végső soron mégiscsak az döntheti el a sikert, hogy a vevők melyiknek a nevét látják gyakrabban a hirdetésekben.