Durván árat emel a Telenor
További Cellanapló cikkek
- Elállt a szavunk az Asus új telefonjától
- Olyasmire készül az Apple, amihez hasonlót még nem csináltak
- Napokon belül beszünteti három iPhone forgalmazását az Apple
- A vártnál is ígéretesebb lehet a Magyarországra betörő új gyártó
- Színesebb, gyorsabb és rugalmasabb lesz a Samsung telefonokra érkező One UI 7
Egyoldalú szerződésmódosítással árat emelt a Telenor, egy közepes méretű cégnél tízezer forinttal is nőhetnek a költségek – írja a HVG. Az áremelést az Indexnek is megerősítette a cég, azt írják, hogy „a vonatkozó jogszabályi rendelkezések alapján, az üzleti előfizetői szerződésben szereplő előírásoknak megfelelő egyoldalú szerződésmódosítással” éltek.
A Telenor Magyarország február elején 30 ezer tértivevényes levelet küldött az üzleti előfizetőinek, melyben a Christopher Laska vezérigazgató és Mike Michel marketing vezérigazgató arról értesítette a címzetteket, hogy február 19-től egyoldalúan módosítják a velük kötött szerződést, ami legkésőbb március 6-nál minden érintettnél végbe megy.
A szerződésmódosítás áremelést jelent, pontosabban a szolgáltató bevezet két új tételt:
- a kiegészítő havidíjat, ami a flottában lévő telefonok száma és a telefonálási szokásoktól függően 200-1000 forint pluszköltséget jelent, ami nem lebeszélhető;
- és a kapcsolási díjat (hivatalosan a hívásfelépítés díja), ami sikeres hívásonként nettó 3 forint pluszköltség.
Ez a lapnak névtelenül nyilatkozó vállalkozások szerint elég nagy pluszterheket jelenthet, ráadásul sokan kifejezetten azért választották nemrég a Telenort, mert ezek a költségek náluk nem jelentkeztek, szemben a T-mobile-lal. A Telenor az áremelkedést ingyenes adatforgalommal és tárhellyel kompenzálná.
Pontosan nem tudni, mi áll a lépés hátterében, de Christopher Laska, a cég vezérigazgatója korábban azt nyilatkozta, hogy Norvégiában a cégek többet fizetnek és így drágábban telefonálnak, mint a lakossági előfizetők, Magyarországon az operátorok számára akkora presztízsértéke van a céges-flottás ügyfeleknek, hogy a mobilszolgáltatók az önköltségi ár alatt is leszerződnek a cégekkel. A veszteséget pedig a lakossági ügyfelekre terhelik. Valószínűleg ezen szeretnének most változtatni.
Az Indexnek adott válaszokból viszont kiderült, hogy a fordítottság inkább csak a kisvállalatokra és a skandináv országokra jellemző.
A cég hivatalos indoklása szerint „az elmúlt időszakban több gazdasági tényező nem várt kiadásokat és költségnövekedést eredményezett a Telenornál. Egyrészt a vállalat nagyszabású fejlesztési beruházásokat hajt végre, másrészt a forint árfolyamgyengülés is kedvezőtlenül érintette a Telenor beszerzési és üzemeltetési tevékenységét”.
A cég szerint, bár a szerződésmódosítás egyoldalú, azt a Telenor a hatályos jogszabályok szerint, az üzleti előfizetői szerződésben rögzített, a szerződésmódosításra vonatkozó rendelkezéseknek megfelelően hajtotta végre”, ezért az ügyfelek nem mondhatják fel a szerződést.
Mivel az üzleti előfizetői keretszerződésben szerepel, hogy „amennyiben a gazdasági vagy műszaki körülményekben olyan változás következik be, amelyre tekintettel a szolgáltató a szolgáltatást csak más pénzügyi és/vagy műszaki feltételekkel képes nyújtani”, jogosultak az egyoldalú módosításra. A cég logikája szerint tehát ilyen körülmény az árfolyamgyengülés és a nagyszabású fejlesztési beruházás.