Vigyázat, traffipax a láthatáron!
További Cellanapló cikkek
- Eddig nem látott funkcióval debütálhatnak a Samsung jövő évi csúcskészülékei
- Rajongóknak szinte kötelező: szó szerint varázslatos lett a Harry Potter-telefon
- Máris befutott az Android 16 első előzetes kiadása
- Megállíthatatlan hegyomlásként zúdul ránk az Asus új telefonja
- Ár-érték arányban komolyan odarakja magát a Xiaomi új telefonja
Nem lenne szerencsés, ha a törvény elkerülését díjaznánk
– ez a gondolat is felröppent az Appra magyar versenyen döntőjében, amikor kiválasztottuk 2014 legjobb alkalmazását, és előkerült a Traffi Hunter neve. Úgy véltük, arról van szó, hogy az autósok akár sportot is űzhetnek a traffipaxok elkerüléséből. Aztán jobban kielemeztük a helyzetet, és ezt az appot szavaztuk meg a legjobbnak. A tavalyi közönségdíj, a letöltések számának elképesztő növekedése, valamint a fejlesztőcsapatban rejlő potenciál is alátámasztotta a döntésünket.
A napokban találkoztunk Borbély Rolanddal, a Traffi Hunter alapítójával és fejlesztőjével, akit egyáltalán nem lepett meg, hogy eszünkbe jutott az alkalmazás rendőrelkerülő jellege.
„Volt olyan vállalat, aki éppen emiatt nem akart hirdetni nálunk. Ezután megkerestük az Országos Balesetmegelőzési Bizottságot (ORFK-OBB), hogy működjünk együtt. Először ők is meglepődtek, de egyetértettünk abban, hogy a Traffi Hunter felhasználói jobban odafigyelnek a szabályok betartására.” - mondta Borbély.
Aki nagyon elszánt gyorshajtó, az úgyis lézerdetektort és blokkolót használ. A Traffi Hunter inkább azoknak szól, akik nem akarják, hogy megbüntessék őket egy véletlen gyorshajtás miatt.
Most már az alkalmazás elindításakor is balesetmegelőzési figyelmeztetés látható 2-3 másodpercen át, például arról, hogy mindig tartsuk be a követési távolságot, kössük be a biztonsági öveket, és használjunk gyerekülést. Az ORFK-OBB Látni és látszani nevű kampányában is részt vesznek, ilyenkor egy extra menüpont jelzi a felhasználóknak, hogy hol tudják ingyen megnézetni az autó világítását, vagy elvégeztetni egy szemvizsgálatot.
Pénzre váltott ingyenes adatok
Az alkalmazás ötlete három éve született meg. Borbély Roland és a barátai 2012 tavaszán arra jöttek rá, hogy a traffipaxok helyét jelző alkalmazások nem túl jók. Elegendő fejlesztési tapasztalatuk és önbizalmuk volt ahhoz, hogy belevágjanak egy saját szolgáltatás felépítésébe, és fél évvel később el is startolt a Traffi Hunter.
Hogy a rendőrség ingyenes és nyilvános adatbázisát pénzre tudják váltani, valami extra tartalom kellett. Az előfizetéses üzleti modellt elvetették, mert az egyik rivális app is éppen ezt kezdte bevezetni. Végül a reklámbevételeket választották, a Traffi Huntert most is ez tartja el. A felületen időnként megjelennek hagyományos hirdetési bannerek, és van az appban egy helyadatbázis, ahová az autómentők pénzért kerülhetnek be. Cserébe az appból fel tudják őket hívni a bajba jutott sofőrök, vagy ha még megy az autó, azzal a szervizbe tudnak navigálni.
Eleinte mindenki csak a meglévő munkája mellett, szabadidejében foglalkozott az alkalmazással, de Borbály Roland tavaly október óta csak ezzel foglalkozik, és még egy főállású fejlesztőt meg tud fizetni a bevételekből. Most azon dolgoznak, hogy bővíteni tudják a létszámot. Két hónapja készül a sztráda- és pakolójegyeket értékesítő rendszert, amivel még egy bevételi forrásuk lesz. Van esélyük a bevételek számottevő növelésére:
Androidon 200 ezren, iOS-en 100 ezren, Windows Phone telefonról 40 ezren töltötték le a Traffi Huntert, és naponta legalább húszezren használják.
Amikor még az elején egy fejlesztői konferencián voltak, azt a tanácsot kapták, hogy ne erre fecséreljék el az idejüket, hanem inkább próbáljanak több felhasználót és hirdetőt szerezni. Borbély Roland most is úgy véli, hogy jobb a fejlesztéssel foglalkozni, nem a befektetőkkel, mert önerőből is sikereket lehet elérni. Annyi biztos, hogy befektetői támogatással most fel tudnák gyorsítani az új funkciók bevezetését.
Persze az is benne van a pakliban, hogy komolyabb pénzbeli támogatással elkezdhetnének külföldön terjeszkedni, mert sok megoldásuk más országokban is versenyképes lenne. Így akár olyan mértékben is ki lehet bővíteni az appot, hogy az a Google által felvásárolt Waze riválisa legyen.