A kínaiak csendben az amerikai mobilpiac meghódítására törnek
Úgy tűnik, még az Egyesült Államokban is van piaca az alacsonyabb kategóriás, olcsóbb mobiloknak. Legalábbis erre következtethetünk a kínai ZTE adataiból, mely szerint az elmúlt 15 hónapban majdnem megduplázta eladásait az országban.
A legnagyobb amerikai szolgáltatóknál, az AT&T-nél, Sprintnél vagy T-Mobilnál eltart egy ideig, míg a vásárlók megtalálják az olcsóbb ZTE-készülékeket, általában eltemetik ezeket a bolt legeldugottabb sarkaiba. De azért ott vannak.
A ZTE Maven például az iPhone5 és 6 között helyezkedik el tulajdonságait tekintve, de csak 60 dollárba kerül. A kisebb mobilok pedig alig 30 dollárba kerülnek, ráadásul ezekhez nem kell hűségszerződést kötni, prepaid telefonokról van szó.
Az IDC adatai szerint a kínai mobilcég az amerikai piac nyolc százalékát tudhatja magáénak, ez jelentős növekedés a tavalyi 4,2 százalékról. Főleg, ha figyelembe vesszük, hogy viszonylag telített piacról beszélünk. A cég ezzel a negyedik helyre tornázta fel magát az Apple, Samsung és LG mögött.