Sokkal több androidos appot töltünk le, mint iOS-alkalmazást
A mobilos alkalmazások statisztikáit elemző App Annie kiadta a 2015-ről szóló jelentését. A Google alkalmazásboltja sokkal több letöltést produkált, de az Apple még így is több bevételt látott az appokból.
Letöltésszámban a Google Play Store nagyon megverte a fő riválisát: 100 százalékkal több appot töltöttek le az androidos felhasználók. Ez nemcsak azt jelenti, hogy dupla akkora volt a Google forgalma ezen a téren, hanem azt is, hogy gyorsabban is tudott növekedni a Play Store tavaly, hiszen 2014-ben még csak 60 százalékkal vezetett.
Az Apple felhasználói viszont hagyományosan nagyobb hajlandóságot mutatnak arra, hogy fizessenek is az appokért. Ezért nem is meglepő, hogy az Apple 2015-ben is sokkal hatékonyabb tudta pénzre váltani a letöltéseket: a letöltésszámbeli tetemes lemaradás ellenére 75 százalékkal nagyobb bevételt generáltak az iOS-es appok. Itt azonban jóval kisebb tempóban nyílik az olló, hiszen 2014-ben is 70 százalékos volt a különbség a két cégóriás között.
A Google egyébként inkább a fejlődő országokban erős, a piaci részesedésének növekedését főleg Brazília, India, Indonézia, Törökország és Mexikó hajtotta. Az Apple bevételeinek nagy része viszont értelemszerűen nem innen érkezik, hanem Kínából, az Egyesült Államokból és Japánból.
Mindkét cég esetében a játékok adták az appokból származó bevételek nagy részét. Az arányok viszont beszédesek: az androidos játékok az összes fizetős app 90 százalékát tették ki, míg ez az arány iOS-en csak 75 százalék.