Elégedetlenek vagyunk a mobilcégekkel
A magyar fogyasztók olyannyira magukévá tették a digitális életstílust, hogy úgy tűnik, a piac nem is képes lépést tartani az elvárásaikkal - írja az Ericsson ConsumerLab hazánkkal foglalkozó tanulmánya, amely 3,1 millió fogyasztó véleményét tükrözi.
A különféle szolgáltatásokkal kapcsolatos elégedettségünk mértéke csaknem azonos a Nyugat-Európában mért szintekkel, de ez korántsem mondható el az ár/érték aránnyal és a terméktámogató szolgáltatásokkal kapcsolatban. Míg a nyugati felhasználók több mint 50 százaléka elégedett a mobilszolgáltatók által nyújtott szolgáltatások ár/érték arányával, ez hazánkban csak 34 százalékra igaz. A terméktámogatással 41 százalék elégedett.
Ezek után nem is annyira meglepő, hogy az Ericsson felmérése szerint a fogyasztók 68 százaléka szívesen váltana szolgáltatót jelenlegi csomagjuk és az abban forgalmazott adatmennyiségek nem megfelelő ára miatt.
Drámai zuhanás a pc-használatban
A világban megfigyelhető trendeknek megfelelően a magyar internetezők is elfordultak a számítógépektől. 2012-ben még az internetezéssel eltöltött idő 72 százaléka zajlott laptopon vagy pc-n, de ez 2014-re 54 százalékra esett vissza.
A mobilozás keveset változott, 25 százalékról 26 százalékra nőtt, a tabletek azonban 3 százalékról felugrottak 20-ra. Nyugat-Európában az utóbbi 24 százalékon áll, szóval nem maradtunk le nagyon.