Kétszer több új iPhone-t aktiváltak az ünnepek alatt, mint amennyi Samsung Galaxy mobilt, állítja a Flurry nevű elemzőcég. Az ajándékba kapott mobilok 44 százaléka lehetett iPhone, míg a Samsung az eladások 21 százalékát szerezte meg.
Az adatokból nagyon úgy tűnik, hogy a Samsung nem szenvedett óriási veszteséget a Note 7 bedőlésével, a tavalyi karácsonyi időszakhoz képest ugyanis még erősödött is 1 százalékot.
A harmadik legnépszerűbb gyártó a Huawei volt, 3 százalékkal, és őt követték a többiek, az LG, Amazon, Oppo, Xiaomi és a Motorola, fejenként 2-2 százalékkal. Ez is jól mutatja, hogy miközben a másodosztályban komoly változások történtek a kínai gyártók megjelenésével, a topligát továbbra is a két legerősebb márka, az Apple és a Samsung uralja.
A Flurry elemzései megerősítették a péklapát méretű phabletek növekvő népszerűségét. Ezek részaránya 37 százalékra nőtt a tavalyi 27 százalékról, míg a közepes méretű mobilok már csak a piac 45 százalékát uralják, a 2015-ös 54 százalék helyett.
A Flurry az új mobilokra telepített appok aktiválásán végez el elemzéseket, ez alapján tudja elég pontosan megállapítani az újonnan piacra került készülékek típusát és egyéb tulajdonságait.