Megtévesztő sms-ek miatt elmeszelték a Telenort
Félrevezette az ügyfeleit a Telenor az extra adatjegyek érvényességi idejével kapcsolatban, és emiatt a Gazdasági Versenyhivatal 15 millió forintos bírságot szabott ki a mobilszolgáltatóra, és megtiltotta a jogsértő gyakorlat folytatását - közölte az MTI. A Telenor már módosította az ügyfeleknek kiküldött, hibás sms-eket.
A bírságot még a 2015 novemberében bevezetett mobilinternetes adatjegyek miatt szabták ki. A hibát azzal követte el a Telenor, hogy azt állította az sms-ben kiküldöt tájékoztatóban, az extra adat egy hónapig áll az előfizető rendelkezésére. Ezzel szemben a valóság az, hogy az extra adatot csak a számlázási ciklus végéig lehet felhasználni. A MyChat csomag előfizetőit pedig arról felejtették el tájékoztatni, hogy a megrendelt csomag nem egyszeri, hanem megújuló, tehát egészen addig levonják a díját, amíg az ügyfél le nem mondja.
A bírság összegének megállapításakor súlyosító körülmény volt, hogy a jogsértés huzamosabb ideig tartott, így sok fogyasztót érintett, ugyanakkor enyhítő hatású volt, hogy a Telenor gyorsan módosította a hibás sms-t, még a felügyeleti eljárás során, és hozzáállása is pozitív volt, intézkedett az adatjegyek díjának jóváírásáról a panaszt tevő ügyfelek esetében.