Az androidosok hűségesebbek
Az androidos felhasználók kisebb arányban váltanak iOS-re, mint az iOS-esek Androidra – írja a Techcrunch a Consumer Intelligence Research Partners (CIRP) felmérése alapján.
A CIRP szerint az androidosok márkahűsége 2016 elején beállt egy elég magas szintre, és azóta ott is maradt: ma 91 százalékukról mondható el, hogy a legutóbbi telefonváltáskor androidos maradt, szemben az iOS-esekkel, akik csak 86 százalékban maradtak az iPhone-nál. A vizsgált két évben az androidosoknál az arány 89 és 91 százalék között ingadozott, míg az iOS-eseknél 85 és 88 százalék között.
Mivel ma csak két operációs rendszer van, úgy tűnik, a felhasználók választanak egyet, kitanulják, appokba és tárhelybe fektetnek, és maradnak is nála. Az Apple-nek és a Google-nek most már azt kell kitalálnia, hogyan hogyan adjon el termékeket és szolgáltatásokat ennek a hűséges bázisnak
– mondta Mark Levin, a CIRP társalapítója.
Ez a trend egyébként jól látszik is az utóbbi pár évben, az Apple például novemberben rekordbevételt könyvelhetett el a szolgáltatásai után, amelyek egyre fontosabb részei az üzleti modelljének. Igaz ez az Androidra is, persze ott annyival bonyolultabb a helyzet, hogy sok gyártó telefonjai közül lehet válogatni, így a hűség haszna nem egyetlen cégnél csapódik le.
Egyébként ha nem az arányokat, hanem az operációs rendszert váltók abszolút számait nézzük, azért árnyaltabb képet kapunk. Hiába egyre hűségesebb ugyanis az androidosok egyre nagyobb része, annyival többen vannak, mint az iOS-esek, hogy összességében továbbra is legalább annyian, de inkább többen váltanak iPhone-ra, mint fordítva, így az Apple továbbra is nettó haszonélvezője a hűtlenkedésnek.