Kínában rekordközelire pörgött a mobilpiac
Az első negyedévben tapasztalt erős megtorpanás után újra több mint százmillió okostelefont értékesítettek Kínában a június 30-ával véget ért három hónap alatt. A június 30-án véget ért negyedévben 104 millió okostelefont adtak el a Canalys piackutató intézet kimutatása szerint, mi 14,3 százalékos ugrás az előző negyedévhez képest, igaz, 8 százalékkal így is elmarad a tavalyi második negyedév 113 milliós eladott darabszámától.
A helyzet így is javuló tendenciát mutat, január-márciusban ugyanis negyedéves összevetésben 20 százalékkal, éves szinten pedig 22 százalékkal volt kevesebb az értékesített készülékek száma.
A legnagyobb kínai mobilgyártó, a Huawei és leányvállalata, a Honor 28,5 millió okostelefont adott el a második negyedévben, így piaci részesedése 27 százalékra nőtt. Ilyen magas részarányt egy mobilgyártó sem ért el 2011 második negyedéve óta. A második helyezett, az Oppo piaci részesedése 21 százalékra, míg a Vivóé 20 százalékra rúgott, írja az MTI.
Elemzésében a Canalys megjegyezte, hogy egyre nehezebb a piaci verseny a kisebb gyártók számára. Az öt legnagyobb mobilgyártó együtt a piac 90 százalékát fedte le idén április-júniusban, míg egy évvel korábban 73 százalékra rúgott ez az arány.
A Canalys úgy látja, hogy a piac csak akkor kezd ismét bővülni, amikor 2019 vége felé megjelennek az 5G készülékek.