Már a Xiaomi a második legnagyobb okostelefon-gyártó
Történetének során először csípte meg globálisan a második helyet a telefongyártók listáján a Xiaomi. A 2021-es második pénzügyi negyedév során április elseje és június harmincadika között 17 százalékos piaci részesedést és 83 százalékos növekedést tudhatott magáénak a leszállított készülékek tekintetében.
A Canalys piaci elemző által kiadott jelentés szerint a Samsung továbbra is dominálja a mobilpiacot, mögötte azonban nagyon szorosan megjelent a Xiaomi is. Harmadikként az Apple van jelen, a negyedik és ötödik pozíciót pedig egy-egy BBK Electronics-márka, az Oppo és a Vivo foglalják el a vezető márkák között. Az öt topmárka a teljes piac 70 százalékát tudhatja magáénak.
A kínai Xiaomi sikere és hatalmas növekedése az Ázsián kívüli piacoknak köszönhető. Latin-Amerikába 300, Afrikába 150, Nyugat-Európába pedig 50 százalékkal több Xiaomi-szállítmány érkezett, mint egy évvel korábban.
Gyártó | Piaci részesedés | Piaci növekedés |
Samsung | 19% | +15% |
Xiaomi | 17% | +83% |
Apple | 14% | +1% |
Oppo | 10% | +28% |
Vivo | 10% | +27% |
Termékeivel továbbra is a tömegpiacot célozza a cég, a másik két dobogósnál, a Samsungnál és az Apple-nél átlag 40 és 75 százalékkal adja olcsóbban mobiljait. Igaz, kínálatukban megjelentek a prémiumárazású készülékek is, például a félmillió forintos Mi 11 Ultra.
Az elemző szerint a Xiaominak meg kellene próbálnia vásárlóit a drágább készülékek felé terelni, de a hagyományos marketing híján és az erős, erre nem kis pénzt költő konkurencia mellett ez nehéz feladat lehet. Emellett a cégnek komoly figyelmet kell fordítania az értékesítési csatornák rendezésére és a piacot megfojtó készülékek garmadájának készleteire is.
Az elemzés által közölt számokból kiderül az is, hogy a világjárvány enyhülése jó hatással volt a mobilpiacra, mely összességében 12 százalékos növekedést ért el.