A Samsung uralja a mobilpiacot, de az Apple teszi zsebre a haszon túlnyomó részét
További Cellanapló cikkek
- Eddig nem látott funkcióval debütálhatnak a Samsung jövő évi csúcskészülékei
- Rajongóknak szinte kötelező: szó szerint varázslatos lett a Harry Potter-telefon
- Máris befutott az Android 16 első előzetes kiadása
- Megállíthatatlan hegyomlásként zúdul ránk az Asus új telefonja
- Ár-érték arányban komolyan odarakja magát a Xiaomi új telefonja
Továbbra is hatalmas előnnyel vezet az egész mezőny előtt az Apple az iPhone-ok eladásával. A teljes mobilpiac profitjának 75 százaléka kerül a kaliforniai céghez a második negyedévben (áprilistól júliusig), a maradék negyeden osztozik az összes többi gyártó.
Az eredmény annak fényében különösen érdekes, hogy az Apple leszállított darabszámot tekintve csupán a piac 13 százalékát tudhatja magáénak, míg a komplett forgalom 40 százalékát. A második helyezett a legnagyobb konkurens Samsung, a dél-koreai cég a mobilpiac teljes profitjának 17 százalékát teszi el. A harmadik helyen a legnagyobb kínai gyártók vannak, az Oppo, a Vivo és a Xiaomi. A Huawei az amerikai embargó hatására kiesett a top gyártók közül.
A Counterpoint Research által közzétett kutatás szerint az Apple kiemelkedő sikere a márka erejének köszönhető. A vállalat és termékeinek népszerűsége töretlen a legnagyobb vásárlóerővel bíró piacokon, így az amerikai, európai és japán vásárlók is előszeretettel vásárolják az almás eszközöket a konkurenciával szemben. Az előrejelzések szerint az elkövetkező pár évben nem várható számottevő változás, ami az Apple egyre bővülő ökoszisztémájának köszönhető. A cég ugyanis a hardvereladások csökkenése mellett is meg tudja tartani exkluzív szolgáltatásaival a milliárdos felhasználóbázisát.
Ha a leszállított darabszámot nézzük, a Samsung továbbra is első helyen áll, ám a Huawei kiesése után gyorsan közeledik hozzá a Xiaomi. A kínai cégnek azonban komoly kihívás növelni az átlagos eladási árat és a haszonkulcsot, mellyel idén kezdtek komolyabban foglalkozni. Azzal, hogy a volumen helyett a Xiaomi 2021-ben már a profitábilitásra fókuszált, üzemi szinten sikerült nyereségessé tenni a céget – írja a HWSW.
A Xiaominak nagy kihívás lesz a felhasználóbázisát a drágább készülékek felé terelni, melyet eredetileg a kedvező áron kínált, jó teljesítményt nyújtó mobilokkal épített ki. A Counterpoint megjegyzi, a kínai gyártók számára az európai piac lehet a kulcs a jobb eredmények eléréséhez, a Xiaomi és az Oppo kifejezetten jól teljesített az öreg kontinensen az elmúlt évben.